| Follow || Dashboard |
Didi Adiba ♥
Selamat Hari Raya!
Wednesday, December 19 | 10:56 PM | 0 Talking ♥
Hai. Rasa mcm takdalaa lambat sgt kan update pasal raya tahun nh sbb kalau dh update bulan depan dah kira raya tahun lepas. Hihi. Sebenarnya takda byk benda pun nak cerita. Sesaja beboring en, so? Update ah nh sbb td tengok-tengok gambar kat pendrive and nampak gambar raya. So, saja nak post entry pasal raya. Tak kira laa dah lama ke basi ke hape pun korg nak cakap aku tetap nak post and korang tetap kene baca. Hihi. So, raya tahun nh tahun pertama raya dgn Yayang aka Enal akak My babyboo aka..... Eh? byk pulak. Hihi. Sila buat-buat biasa. :p Sebelum korg rasa bosan and seterusnya main skip-skip je baca and seterusnya jadi serik nak dtg blog aku.. Meh aku pulak yg skip apa yg aku nak melalut. Hihi. so, setelah dipendekkan dan dipendek dan dipendekkan lagi. Raya tahun nh macam best sesgt sbb raya tahun nh mcm lama sikit aku kat kampung and raya tahun nh dah semestinya best sbb raya dgn yayang! Hihi. Dah decide raya ke 4 nak raya rumah dia. so, cakap dgn ayah and ayah cakap balik Jb raya ke 3 :) See, mana ta girang-girang hati anakanda comel nh bila ayahanda nya kata mcmtuuu. hihi


Malamtuu serius, aku takboleh tidur sbb eksaited tahap monyet maksima lompat-lompat. Bayangkan aku mmg takpernah jumpa family dia and aku takpernah tau macamane dorg bergaul and ini kali pertama jumpa parents boyfrienddd. See? eksaited aku. Mmg menjadi-jadi laa kann. Malamtuu, terus jee fikir nak pakai baju apa, tetiba dia text...


Him : Sayangg, kita pakai baju warna merah tauu esok. B pakai baju melayu and awak pakai baju kurung.
Me : Alaa, baju kurung merah tuu ta basuh lagi :(
Him : Pergi basuh sekarang. Spin 4-6-10 kali. Letak depan kipas.
Me : Okay. Later text.


Maka, si Gf pun terus basuh baju and tudung utk pakai esok. Masing-masing eksaited raya sesama utk tahun pertama. Padahal esok nak jumpa and dah  janji nak keluar pukul 2 tapi malamtuu text plus OTP mcm takkan jumpa esok. Hihi. Itulaa kiteorg sebenarnya. Gedik tahap maksima. Hihi.Then dah puas gelak-gaduh semua kiteorg pn decide utk tidur and dalam hati si GF beharap supaya baju nya sempat kering :P


Hari yg di tunggu-tunggu tiba and baju kering. Alhamdullilah. Pakai baju sama and you know what? Otw pergi rumah dia and aku tersangat eksaited sampai sejuk. Mengigil. Memandangkan, aku baru je berhijab :) Aku rasa kekok sgt. Selama nh family dia tau aku as free hair and aku pun mmg admit yg aku terbuka na berhijab bila fikir yg aku nak berubah and why not Im try kan :') Aku cuba utk menghafal jalan pergi rumah dia sbb sejujurnya aku takpernah hafal jalan-jalan nh semua melainkan jalan balik rumah. Hahaha. Ramai yg sakithati dgn aku. Walaupun dh berulangkali lalu jalan yg sama kekadang aku tetap sesat. Hihi. So, aku try utk ingat tp malangnya aku tetap lupa bila dah balik :P



Merah kau jah! Hihi. :D



Masuk rumah dia and jumpa mak dia adalah perkara yg baru dalam hidup aku. Hihi. Pengalaman pertama dan InsyaAllah terakhir dalam hidup aku :) Haa, dah masuk semua mak dia buat air and borak-borak..... tetiba..........


His Mom : Didi, kenapa senyap je? Dalam telefon kemain lagi mengadu dgn makcik macam-macam.
Me : *senyum*
Enal : Eleyy, pura-pura malu laa tuu. Konon ayu... blah laaa.
Me : *senyum* Dalam hati*fuhhh, kwajaq betul dia nh. Nasib baik nh rumah dia*


Terus jee, makan. Bebual. and blabalalalala pergi rumah kakak dia pulak and you know what? Anak sedara dia comel sgt! Hihi. dengan muka comel and byk ckp tuu. Ya Allahh, aku terus jadi mcm okay jee, ta kekok sgt padahal baru first time jumpa. Makan and bebual. So, decide utk beransur. Salam and beraya rumah Era pulak :) Ada beberapa buah rumah nak pergi tapi masa tak cukup! Plus, dorg tak angkat fone, so aku decide utk balik je lepastuuu :)






Part 2




Nh cerita raya ke 6 rasanya. Aku pun ta berapa ingat sgt sbb dah berapa bulan dh habis raya. Hahaha. Tapi lebih kurang gituu laaa :) Enal nak teman kawan dia, eh takk! kawan aku juga. Pojie. Pergi raya rumah awek dia dekat Batu Pahat. Pergi berempat. Aku. Enal. Ijat and Pojie. Hati Pojie mmg berdebar sbb dia pun sama jee dgn aku ta pernah jumpa parents perempuan tuu. Tapi bezanya dia dh 2 tahun lebih dgn perempuan tuu and aku? Hmm, baruu... nak setahun --''  Gerak awal. Pukul 8 pagi mcmtuu laa sbb nak kejarkan masa yg dorg kerja masuk pukul 4 ptg, perjalanan lebih kurang 2jam termasuk sesat. Haha. Sampai sana around pukul 11 gitu laa. Berbual. Amik gambar. Makan and blablaalaalala. Balik. Sbb dorg nak kerja kan. Otw balik hujan and seperti sedia maklum. si Bf nh rabun -.-'' Maka, dgn itu aku pun kene teman sbb dua org jembalang tanah tuu dh tidur kat belakang -.-''





byk lagi sebenarnya tapi masuk sikit je. Biar limited. Hihi. Kesian Ijat alone and bertindak sebagai photographer tak bertauliah :p




Otw nak balik tuu dia tanya ada nak raya rumah sesapa sbb lepasnh lama lagi dia nak cuti. So, aku pun decide utk pergi rumah Nazura. Raya rumah dia. Mmg rezeki sbb pergi jee rumah di tgh buat makan-makan. Then, makan mcm pelahap walaupun dh penuh makan dekat rumah Gf pojie. Haha. Dah habis semua, terus hantar aku balik and dorg terus siap-siap pergi kerja. And aku pun balik terus tidur. Hihi. Raya tahun nh sgt menyeronokkan. Thanks for everything. Praise to Allah for make you as mine ;')
See you in next entry. Muahhhh :*





p/s : gambar dekat post nh and post satu lagi tuu terpaksa buat secara puzzles sbb kalau upload satu-satu lambat. Gambar besar sgt. Haeh --'


much love,

Older PostNewer Post
♥ IMeMyMine ♥


Hello Earthlings! Im Didi Adiba. Thanks for stop at My officially page :D Leave your Footprints at my BabyBox. Be Nice here darlingg :* :)

|Facebook|
|Twitter|
|Instagram|

♥ BabyBox ♥


♥ Soulmate ♥

Iloveyou. Imissyou. Ineedyou Singaa. Muahhhhh
Taken By : Zainal Zailian


♥ Counting That Day ♥

">

♥ Credits ♥

Skin By //SuhailaRoslan